W kuchni dietetyka - FUN-GI
Ciesz się zdrowiem! Szukaj inspiracji i kupuj pyszne grzyby z dostawą prosto do Twojej kuchni.

poprzedni

następny

W kuchni dietetyka

Zobacz, jak łatwo urozmaicić menu, wykorzystując do tego pieczarki. Doskonale wpiszą się w twój jesienno-zimowy jadłospis. Są szybkie w obróbce i można je przygotować w większej porcji na kilka dni. Pamiętaj, by wybrać pieczarki dobrej jakości – białe, bez plam i pęknięć, o przyjemnym i świeżym zapachu.

Porady

Pieczarki są wartościowe nie tylko pod kątem kulinarnym, ale również z uwagi na swoje właściwości odżywcze. Zobacz, jak łatwo urozmaicić dzięki nimi codzienne menu. 

Pieczarki idealnie sprawdzą się na obiad, ale też na... śniadanie! 

Brak czasu nie powinien być przeszkodą do przygotowania dobrych i wartościowych posiłków. Dlatego warto gotować zdrowo, wygodnie i szybko, a przy tym bardzo smacznie. Pieczarki doskonale wpisują się w te wymagania. Wszyscy je dobrze znamy, są łatwo dostępne i tanie. Należy pamiętać, że są wartościowe nie tylko pod kątem kulinarnym, ale również z uwagi na swoje właściwości odżywcze. Zobacz, jak łatwo urozmaicić menu, wykorzystując do tego pieczarki. Doskonale wpiszą się w twój jesienno-zimowy jadłospis. Są szybkie w obróbce i można je przygotować w większej porcji na kilka dni. Pamiętaj, by wybrać pieczarki dobrej jakości – białe, bez plam i pęknięć, o przyjemnym i świeżym zapachu.

Co na śniadanie?

Na zdrowe, pełnowartościowe śniadanie, idealnie nada się jajecznica z pieczarakmi. Można dodawć do niej ulubione składniki, takie jak pietruszka czy pomidory, aby przygotować swoją ulubionę wersję jajecznicy. 

Dobrym pomysłem są pasty z pieczarek, które idealnie nadają się do smarowania pieczywa. Najpierw jednak należy przygotować bazę do past: 

Baza do past pieczarkowych:

  • 200 g pieczarek 
  • 1 cebula
  • olej rzepakowy lub masło klarowane
  • pieprz i sól do smaku

Pieczarki i cebulę umyć, pokroić w kostkę lub piórka, a następnie podsmażyć. Całość doprawić pieprzem i solą. Tak przygotowana baza jest podstawą pasty pieczarkowo-jajecznej i pasty pieczarkowo-słonecznikowej. 

 

Pasta pieczarkowo-jajeczna

Bazę pieczarkową wymieszać z drobno pokrojonymi lub  startym na tarce ugotowanymi na twardo jajkami (proporcje w zależności od tego, czy pasta ma być bardziej o smaku pieczarkowym, czy bardziej jajecznym). Dodać drobno posiekaną natkę pietruszki lub szczypiorek. Następnie wymieszać z jogurtem naturalnym. Doprawić solą i pieprzem.

Pasta pieczarkowo-słonecznikowa

Bazę pieczarkową wymieszać ze słonecznikiem. Wszystko rozdrobnić blenderem do pożądanej konsystencji. Pestki słonecznika najlepiej wcześniej podprażyć na suchej patelni. Całość doprawić ulubionymi przyprawami. 

Pasty można przechowywać kilka dni w zamkniętym naczyniu w lodówce. Wspaniale smakują z chlebem pełnoziarnistym i porcją warzyw lub jako dodatek do przekąski, np. do wafli kukurydzianych czy ryżowych.

Pieczarki na obiad

Na obiad polecamy jeden z pieczarkowych klasyków, czyli pyszną zupę pierczkową. Bulion drobiowy można zastąpić bulionem warzywnym, a śmietanę można zastąpić delikatnym serkiem kanapkowym lub jogurtem natualnym. Wierzch zupy można też posypać uprażonymi pestkami dyni lub słonecznika. 

Naleśniki

To kolejne szybkie danie, które możesz wykorzystać w swojej kuchni. Jako nadzienie spróbuj wykorzystać bazę pieczarkową z kanapek lub skorzystać z przepisu na naleśniki z pieczarkami i orzechami włoskimi. Przepis znajdziecie tutaj.

autor: Daria Rybicka

 

 

Sprawdź więcej

ZamówZamów